vineri, 18 ianuarie 2008

Sondaje de opinie Iasi - partea a doua

Astazi, ultima parte a analizei tendintelor electorale.
In sondaj am trecut doi candidati separati pentru PNL (Adomnitei, pe baza zvonisticii si Camelia Gavrila, pe baza celei mai bune pozitii in sondajul din septembrie). Suma voturilor celor doi este trecuta grupat, in dreptul PNL.
Un aspect interesant (l-am denumit test de toleranta la PNL) prin care am incercat sa vedem in ce masura un candidat deosebit al PNL are sanse sa se impuna.
Am luat cel mai performant candidat al opozitiei la primar (dl. Oprea) si l-am trecut, pe o intrebare suplimentara de final, in dreptul PNL.
Comparati cu intrebarea initiala, cu candidatii la locul lor, pe partidele nefuzionate: apare o reactie instantanee de detasare fata de candidat, dar si de abtinere la vot, creste cu 24% numarul non-raspunsurilor iar din suma procentelor initiale ale domnului Oprea plus ale liberalilor (38%) ramane acelasi 14%, pe care l-am vazut in urna la 25 noiembrie.
De aceea am spus, undeva, ca PNL este in prezent o camasa de forta electorala, de marimea .. maxim 12-15%.
Inutil de precizat caderea formidabila a primarului Nichita, ca si faptul ca, dupa ce am fost doi (Carlan si Oprea) pe acelasi cal portocaliu, acum majoritatea simpatizantilor mei sunt in dreptul domnului Oprea, care va fi, in opinia noastra, primul clasat detasat pe turul unu si castigator clar de tur doi.
De asemenea, in ipoteza ca as fi ramas candidat unic portocaliu, meciul se juca in alte conditii decat in 2004.
Urmariti trendul de dupa intrarea mea in cursa (vara 2007) si amintiti-va ca, in februarie 2004, proaspatul primar interimar Nichita avea...72%, din care i-au ramas 47% in turul unu.
Acum, pleaca de la 27% si cu un trend imposibil de intors substantial in 4 luni.
Nu zic ca nu va mai recupera ceva in primavara electorala, dar toboganul pe care se duce Nichita acum este fatal.







2 comentarii:

florin ghetau spunea...

Am cateva nedumeriri vizavi de cifre, pe care le-am explicat pe blogul meu, pentru a nu ocupa aici spatiu.

Unknown spunea...

hai sa nu ne mai ocupam de sondaje ci de problemele iesenilor. Ce ziceti? Sunteti de acord?