sâmbătă, 31 mai 2008

CNSAS - vanatori de turnatori sau pavaza acestora?

O zi linistita, intre cavalcada campaniei si ziua votului.
Sunt tentat sa scriu cate ceva despre chestiunea celor doi colaboratori ai securitatii din curtea PSD.
Cand am devoalat numele lor, am ales calea unui comunicat de presa, tocmai ca sa nu mi se poata extrage enunturile din context.
Am lasat nerostite, in schimb, destul de multe nuante care puteau ajuta la intelegerea luptei uriase care se duce pentru a-i scapa pe Nichita si Simirad pana dupa alegeri.
De cateva zile sunt in centrul celor mai diverse reprosuri sau consideratiuni:
- ca ar fi un gest disperat pe final de campanie
- ca sunt acuze fara fundament, la umbra imunitatii de senator
- ca, chiar daca faptele sunt reale, le-am facut publice prea tarziu (!)
Asadar, hai sa recapitulam impreuna.
A doua zi dupa ce s-au incheiat depunerile de candidaturi (23 aprilie) am trimis la CNSAS cererea prin care solicit reverificarea candidatilor importanti de la Iasi (Carlan, Oprea, Simirad, Nichita si Dobre).
Am cerut expres ca rezultatele sa fie date cel tarziu pe 25 mai, inaintea ultimei saptamani de campanie.
Am primit confirmarea inceperii procedurii, pe 25 aprilie.
Am revenit dupa cateva saptamani la conducerea CNSAS, cu adresa scrisa si telefonic, solicitand urgentarea raspunsului.
In lipsa unui raspuns oficial, a doua zi dupa expirarea celor 30 de zile legale, in care orice cetatean are dreptul la un raspuns din partea institutiilor publice (pe 27 mai) am anuntat public faptul ca mai acord doua zile, altfel voi spune eu ce stiu.
Scadenta pica in ziua de joi, zi cu sedinta de plen a Colegiului CNSAS.
In sedinta cu pricina, s-au clarificat 407 candidati din toata tara!
Oare de ce nu au fost prinsi in sedinta si cei 5 din cel mai mare judet al tarii, respectiv cel mai mare municipiu dupa Bucuresti?
Va spun eu.
Pentru ca, in timp ce la "Mihai" Nichita secretul a crapat pe surse si s-a aflat ca i se cauta microfilmele cu note informative, situatia lui Simirad trebuia aparata cu orice pret pina dupa 1 iunie.
Din acest motiv, nu ni s-a eliberat niciunuia din cei cinci adeverinta de buna purtare, pentru ca ar fi fost evident ca au ramas in reverificare doar doi - Nichita si Simirad.
Prin urmare, s-a luat decizia de a fi tinuti toti la pachetul de 5 si sa se motiveze ca mai dureaza pina se pot clarifica toate persoanele. Ori clarificarea globala mai cere timp pentru microfilmele lui Nichita.
In fapt, toate lucrurile sunt clare, pentru ambii mincinosi, restul fiind doar proceduri prin care se mai poate castiga ceva timp, pina dupa alegeri.
Am ales sa spun eu situatia celor doi, desi acest lucru nu ma avantajeaza deloc, nefiind cea mai comoda postura aceea de candidat care isi acuza adversarul si nu prezinta dovezile.
De ce nu am prezentat dovezile?
Pentru ca doar CNSAS si instanta au dreptul moral si legal sa o faca.
Sa nu creada cineva, insa, ca la 47 de ani (cand mai am macar 20 de ani de cariera politica in fata - poate chiar 25, dupa modelul Simirad) si in pozitia publica in care ma aflu, risc aventuri fara acoperire.
Daca va fi cazul, vom avea documentele in instanta, cand chiar CNSAS va fi obligat sa le furnizeze justitiei, pe litigiul privind validarea unuia sau altuia dintre candidatii mincinosi.
Dincolo de asta, joi, la CNSAS, au fost niste presiuni uriase pentru a se trece sub tacere situatia celor doi, pina dupa vot.
Sa fim bine intelesi.
CNSAS nu va putea escamota adevarul.
Pe procedurile interne este imposibil sa ascunda situatii atat de clare cum au cei doi.
Vor da verdictele in chip corect, dar mult prea tarziu din punct de vedere al acestor alegeri.
Singurul lucru posibil a fost cel de a se uza de proceduri, chichite si anunturi mestesugite, pentru a se castiga ... TIMPUL pe care il tot cersesc cei doi pesedisti.
Saptamana viitoare s-ar putea sa fie una al naibii de interesanta...

Niciun comentariu: