joi, 6 noiembrie 2008

Nu mai este nimic de facut - clica Fenechiu pleaca!

Am fost invitat pentru ieri, venind randul colegiului meu, sa ofer un interviu tematic Ziarului de Iasi.
Fireste ca, vorbind despre principalele probleme din colegiul Centru-Copou-Pacurari-Valea Lupului, nu poti ignora Palatul Culturii, Teatrul National, Golia, Trei Ierarhi sau Filarmonica, nu poti evita sa sa-ti asumi solutii si nu poti ramane indiferent de soarta Antibioticelor, pentru care noi, PD-L Iasi, ne-am implicat din prima clipa in care s-a planuit praduirea.
Cine citeste raspunsurile mele observa fair-play, atunci cand apreciez faptul ca sunt incepute procedurile pentru finantarea si reabilitarea acestor comori culturale ale Iasului.
Care proceduri mai trebuie si continuate, lucrarile incepute si poate, cine stie, chiar si ispravite!
Vine domnul Fenechiu, insa, cu un tulburator comunicat de presa: domnule Carlan, ce tupeu, nu va mai bateti capul, toate sunt rezolvate, ca de obicei m-am ocupat EU (nu de la Europa ci de la SINE).
Mai, sa fie!
Merg spasit prin oras si-mi dau seama ca am imbatranit si nu mai vad corect:
- Palatul straluceste de sanatate si prospetime, vizitatorii colcaie prin el, dar mie mi se pare ca sta sa se darame;
- Teatrul National plesneste de frumusete, noua stagiune a inceput cu spectacole de marca, in timp ce mie mi se pare ca in curte avem o baraca de lemn iar schelele ponosite zac la fel de nush-cati ani;
- Trei Ierarhi straluceste in soare ca in Piata Rosie, poleita in aurul domnului Fenechiu, in timp ce eu nu vad decat folia pvc rupta de vant;
- Golia deja arata ca noua, cu placa de re-ctitorie pe numele PNL, in timp ce mie mi se pare ca Lucian Flaiser a castigat un proiect european, de milioane de euro, pe care guvernarea locala PNL-PSD nu-i in stare sa o valorifice;
- Filarmonica iti ia si ochii si urechile, renascuta ca Fat Frumos numai din pixul lui Cristi, in timp ce eu nu vad, prin ceata, decat acelasi mortar din anii 90.
- Antibioticele sparg toate performantele economice si tehnologice, in timp ce mie nu-mi vine decat miros de cascaval "pen(t)eleu" combinat cu aroma de capuse care fac nani, in dulcea fratie PNL-PSD.
Adevarul este ca, in logica liberala, orice proiect exista doar pentru a avea in spate bani, pentru a prilejui atribuire de contracte cui trebuie, si mai putin pentru a ramane ceva in urma.
Din aceasta perspectiva, intr-adevar, mare parte din treaba s-a terminat: dupa ce au blocat lucrarile la Teatru doi ani, pentru un constructor incapatanat, care nu accepta sa cedeze contractul firmei indicate de prietenii domnului Fenechiu, in sfarsit s-a cazut la pace. Acum, si Teatrul, ca si Palatul, au contracte incheiate cu firmele care trebuie, deci nu mai e nimic de facut pe-aici.
Intr-o logica de bun simt, daca fondurile contractate extern inca din 2005, de pe vremea Monei Musca, nu au lasat inca nimic in urma lor, inseamna ca cineva (care tipa ca s-a ocupat) are motive sa plece din joc.
Intr-un fel, marea refugiere a candidaturii domnului Fenechiu, spre monumentele culturale din fundul judetului, tradeaza tocmai frica de judecata celor instruiti, educati, informati.
Care stiu bine ca, indiferent ce minune blonda ar fi in fata prin centru, un vot dat PNL da putere tot clanului Fenechiu, ascuns printre tufele de la Mironeasa, Spineni sau aiurea.
Din punctul meu de vedere, domnule Fenechiu, daca tot nu mai este nimic de facut pe-aicea, puteti pleca linistit de tot!

Un comentariu:

Politica In Romania spunea...

Salut, s-a lansat un blog despre politica, daca vrei sa il adaugi la blogroll..
Have a nice day
www.politica-in-romania.blogspot.com